چطور از طریق پی پال بیت کوین بخریم؟

چطور در سال 2021، با پی‌پال بیت کوین بخریم | همتاپی

کاربران آمریکایی پی پال می‌توانند مستقیماً از این پلتفرم برای خرید بیت کوین استفاده کنند اما هنوز محدودیت‌هایی در این خصوص وجود دارد.

در نوامبر 2020 پی پال (Pay pal) اعلام کرد که همه دارندگان آمریکایی حساب پی پال، قادر به خرید و فروش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین از طریق پلتفرم پی‌پال هستند. این خبر پس از اطلاعیه پی‌پال در اکتبر 2020 که در آن از قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال بواسطه همکاری با کارگزاری رمزارزی Paxos Crypto رونمایی ‌کرد، منتشر شد.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

پی پال امکان خرید بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیتکوین کش (BCH) و لایت‌کوین (LTC) را از طریق کیف پول ارز دیجیتال پی پل فراهم کرده است.

پی پل در پستی کوتاه در توییتر اعلام کرد:

در کمال مسرت به اطلاع می‌رسانیم که همه دارندگان حساب پی پال واجد شرایط در ایالات متحده می‌توانند ارزهای دیجیتال را مستقیماً از طریق پی پال خریداری، نگهداری و بفروش برسانند. و در ادامه گفت که کاربران آمریکایی می‌توانند از رمزارزهای خود برای خرید اقلام مورد نیاز خود از 26 میلیون کسب و کار وابسته به پی‌پال در سراسر دنیا استفاده کرده و پرداخت‌ها نیز در مرحله فروش به ارز فیات تبدیل خواهند شد.

در آن زمان، پی پل اعلام کرد که قابلیت‌ خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای بازارهای بین‌المللی منتخب، در ماه آگوست 2021 ارائه می‌شود و انگلستان اولین کشوری خارج از ایالات متحده بود که به مشتریان پی پال قابلیت خرید، فروش و نگهداری بیت‌کوین را ارائه می‌داد.

پی پال در آوریل 2021، قابلیت‌ خرید کردن به وسیله ارزهای دیجیتال را به سرویس پرداخت‌های عمومی خود یعنی Venmo افزود و به همراه آن قابلیت بازپرداخت از خرید در قالب کریپتو (cash back to crypto) را در آگوست 2021 در لیست خدمات خود قرار داد.

این روزها خرید کردن به وسیله ارزهای دیجیتال، به گزینه‌ای محبوب در بین کاربران پی پل تبدیل شده است و این امر به پیشرفت این سرویس پرداخت در ثبت چنین رکوردهایی در سه ماهه اول سال 2021 کمک کرد، آیا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید شروع کنید؟


نحوه خرید بیت کوین با استفاده از پی پال


بدیهی است که شما به یک حساب پی پال احتیاج دارید. اگر ندارید، باید به وسیله کارت اعتباری یا حساب بانکی به همراه آدرس ایمیل خود، یک حساب در سایت PayPal.com ایجاد کنید.

حال زمان آن است که مقداری بیت کوین بخریم. فرآیند خرید کردن، در وب‌سایت و اپلیکیشن پی پل کاملاً مشابه همدیگر است. برای تشریح دستورالعمل این کار، از وب‌سایت استفاده می‌کنیم. در صفحه اصلی (صفحه پرداخت‌ها _ Paymens در اپلیکیشن) قسمت خرید بیت کوین و موارد دیگر (Buy Bitcoin and more) را که در بالای صفحه دیده می‌شود، انتخاب کنید.

نحوه خرید بیت کوین با استفاده از پی‌پال | همتاپی

در مرحله بعد، رمزارز مورد نظر خود را، انتخاب کنید. در حال حاضر، گزینه‌های خرید و فروش در پی پال، ارزهای بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش و لایت کوین هستد. علاوه بر این، پی پل منابعی را برای مطالعه و آشنایی با ارزهای دیجیتال و همچنین فهرستی از ریسک‌های احتمالی را در مورد آنها ارائه داده است.

نحوه خرید بیتکوین با استفاده از پی‌پال | همتاپی

می‌توانید مقدار بیتکوین از قبل مشخص شده را برای خرید انتخاب کرده و یا برای انتخاب مقادیر مورد نظر خود، روی خرید _ Buy کلیک کنید. حداقل مبلغ قابل خریداری توسط کاربران، 1 دلار و حداکثر مبلغ یکصد هزار دلار بیت کوین در هفته می‌باشد. پی پال در پایین دکمه خرید _ Buy، شرح مختصری از دارایی که در حال خرید آن هستید را نیز ضمیمه کرده است.

نحوه خرید بیت کوین با استفاده از پی‌پال | همتاپی

قبل از ادامه کار، باید برخی اطلاعات را تأیید کرده و با شرایط و ضوابط استفاده از رمزارزها که توسط پی پال ارائه شده، موافقت کنید.

نحوه خرید بیتکوین با استفاده از پی‌پال | همتاپی

سپس نوبت به بخش هیجان‌انگیز ماجرا، یعنی خرید بیت کوین می‌رسد. مبلغ خرید خود (در این مثال، 10 دلار) را وارد کنید. متنی بدین مضمون ظاهر می‌شود تا مطلع باشید که قیمت بیت کوین بسته به زمانی که دکمه خرید را بزنید، متغیر است. متن مزبور به این شرح است:

رخ ارز شامل بازه قیمتی بوده و در زمان خرید یا فروش بطور مداوم بروز می‌شود.

سپس گزینه Next را انتخاب کرده تا به صفحه بعدی بروید.

نحوه خرید بیت کوین با استفاده از پی‌پال | همتاپی

در این صفحه، حساب بانکی یا کارت اعتباری‌ای که به حساب پی پال شما متصل است، نمایش داده می‌شود. در این مرحله، می‌توانید کارت‌ها یا حساب‌های بانکی دیگری را نیز اضافه نمایید.

نحوه خرید بیتکوین با استفاده از پی‌پال | همتاپی

پس از انتخاب Next، مشخصات خرید خود را بررسی کنید. کارمزد تراکنش‌ها در پی پال، نسبت به آنچه که مشتریان در صرافی‌ها مشاهده می‌کنند، نسبتاً معقول می‌باشد. بازه کارمزدها از 50 سنت برای خریدهای زیر 25 دلار تا 1.5% از مبلغ تراکنش، در خریدهای بالای 1000 دلار متغیر است. وقتی آماده خرید بودید، دکمه خرید – Buy Now را انتخاب کنید.

نحوه خرید بیت کوین با استفاده از پی‌پال | همتاپی

پس از اتمام خرید، وضعیت حساب به روزرسانی شده تا میزان رمزارز خریداری شده را به همراه ارزش فعلی آن نمایش دهد.

به صفحه اصلی بازگردید، بیت کوین خریداری شده شما در بخش رمزارز _ crypto به همراه گزینه خرید و فروش، قابل مشاهده خواهد بود.

نحوه خرید بیت کوین با استفاده از پی‌پال | همتاپی

ارزهای دیجیتالی که از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت پی پال فروخته شده‌اند، به ارز فیات تبدیل شده و در قسمت موجودی حساب نقدی حساب کاربر، نشان داده می‌شوند. پی پال برای کاربران نمودار کارمزدها و جدول تبادلات را نیز ضمیمه کرده تا میزان کارمزدهای پرداخت‌های بالقوه آنها، مشخص باشد.


خرید بیت کوین در سایت‌های دیگر، از طریق پی پال 


هنگامی که پی پال برای اولین بار ارائه خدمات رمزارزی خود را اعلام کرد، محدویت‌هایی را نیز برای کاربران در زمینه خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال اعمال کرد. این امر باعث شد بسیاری از طرفداران بیت کوین این امر را به چالش بکشند که قابلیت‌های رمزارزی ارائه شده توسط پی‌پال با ایده‌آل‌هایی که پشتوانه بیتکوین هستند در تناقض است؛ یعنی این ذهنیت که دارندگان بیت کوین، بانک خودشان هستند.

پی پال از آن زمان تاکنون در مواضع خود نرمش به خرج داده و در ماه می 2021 اعلام کرد که در نظر دارد پشتیبانی از دیگر کیف پول‌ها را نیز به خدمات خود اضافه کند. اما، این قابلیت هنوز محقق نشده است. در حال حاضر، ارزهای دیجیتال را نمی‌توانید از کیف پول دیجیتالی پی‌پال، مگر برای انجام خریدهای خود (در آن مرحله از خرید که ارزهای دیجیتال در پایانه فروش به فیات تبدیل می‌شوند)، انتقال دهید.

در حال حاضر، اگر می‌خواهید از پی پال برای خرید بیت کوین از منابع دیگری مانند صرافی‌ها استفاده کنید، تا شرایط مالکیت کامل بیت کوین را برای خود حفظ کنید، گزینه‌های محدودی پیش‌روی شماست، زیرا که تعداد کمی از سایت‌ها از پی پال به عنوان روشی برای پرداخت پشتیبانی می‌کنند.

دلیل اصلی چنین مسئله‌ای این است که پی پال، مانند سایر شرکت‌های اعتباری، به خریداران اجازه می‌دهد در صورت انجام تراکنش‌هایی که در نتیجه آنها کلاهبرداری صورت گرفته، درخواست بازپرداخت وجه را داشته باشند. چنین قابلیتی این امکان را فراهم می‌کند که یک خریدار به طور نادرست به یک تراکنش اعتراض کرده، پول خود را پس بگیرد و در عین حال بیتکوین خریداری شده را نیز دریافت کند. شرکت‌های اعتباری‌ای مانند پی پال معمولاً در حل این اختلاف جانب خریدار را گرفته و از آنجا که بیت کوین ماهیتی فیزیکی ندارد، پی پال راهی بجز تأیید آن به عنوان عملی کلاهبردانه ندارد.

معاملات بیت کوین نیز برگشت‌ناپذیر هستند، بدین معنا که در صورت شکایت به علت کلاهبرداری، به احتمال زیاد آن مبلغ از جیب فروشنده می‌رود، در حالی که خریدار، هم بیت کوین و هم مبلغ بازپرداخت شده را به جیب می‌زند.

برای کسانی که می‌خواهند با استفاده از پی پال بیت کوین خریداری کرده و در عین حال آزادی عمل جابجایی رمزارز خود را حفظ کنند، راهکارهایی وجود دارد.


از طریق کدام پلتفرم‌ها می‌توان وجوه پی پل را به بیت کوین تبدیل کرد


بدیهی است که اول از همه، به یک حساب پی پال و همینطور برای اغلب کارها، به ایجاد یک کیف پول برای دریافت بیتکوین‌های خود احتیاج دارید. این کیف پول‌ها، همان کیف پول‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری برای ارزهای دیجیتال هستند که قادرند کلیدهای عمومی و خصوصی را ذخیره کرده و به شما امکان ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را بدهند.

برای خرید ارز دیجیتال با پی پال، چند راهکار پیش روی شما وجود دارد.

صرافی رمزارزی کوین بیس (Coinbase) در آوریل 2021 اعلام کرد که مشتریان آمریکایی قادر خواهند بود با استفاده از کارت‌های اعتباری‌ای که به حساب پی پال متصل شده‌اند، اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند. برای استفاده از این قابلیت، کافی است وارد Coinbase شده، رمزارز موردنظر خود را انتخاب کنید، در اپلیکیشن Coinbase روی افزودن گزینه‌های پرداخت add payment option کلیک کرده و گزینه پی پال را انتخاب کنید. پس از ورود به حساب پی‌پل، می‌توانید یک کارت یا حساب بانکی مرتبط با حساب پی پال خود اضافه کنید.

eToro نیز امکان خرید بیت کوین با استفاده از پی پال را داشته و می‌توان ارزهای دیجیتال را به کیف پول eToro منتقل کرد. خرید بیت کوین از طریق eToro با استفاده از پی‌پال به سادگی و با وارد شدن به حساب خود، و کلیک روی واریز وجه Deposit Funds، سپس انتخاب گزینه پی پال به عنوان روش پرداخت و در نهایت مشخص کردن مبلغ می‌باشد. پس از واریز وجه، قادر به خریداری بیت کوین خواهید بود.

xCoins یکی دیگر از سایت‌های صرافی است که کار خود را به عنوان یک پلتفرم وام‌دهی همتا به همتا (peer-to-peer)، که نقطه ارتباط میان وام‌دهندگان بیت کوین با متقاضیان وام بود، آغاز کرد. این صرافی با استفاده از پی پال، به افراد اجازه می‌دهد تا پول خود را با وام تضمین شده‌ای به صورت بیت کوین، مبادله کنند. هر کاربری که ثبت‌نام کرده باشد می‌تواند به صورت بیت کوین وام داده و یا وام دریافت کند. سایت xCoins.io درخواست متقاضی وام را با وام‌دهنده مطابقت داده و سپس متقاضی وام، مبلغ وام را بعلاوه بهره آن، با استفاده از پی‌پال به وام‌دهنده انتقال می‌دهد. پس از تأیید‌ انتقال، بیت کوین بین کیف پول وام‌دهنده و متقاضی وام رد و بدل می‌شود.

علاوه بر صرافی‌ها، می‌توانید از یک بازار همتا به همتا نیز برای خرید بیت کوین با پی پال استفاده کنید. هر دو سایت LocalBitcoins.com و Paxful بازارهایی همتا به همتا هستند که مستقیماً خریداران را با فروشندگان ارتباط می‌دهند. این صرافی‌ها به فروشندگان اجازه می‌دهند تا نرخ مبادلات و روش‌های پرداخت خود را مشخص کنند. اما همه فروشندگان آن، پی پال را قبول نمی‌کنند. با این حال می‌توانید در زمان جستجوی فروشندگانی که آنلاین هستند، آن‌ها را براساس روش پرداخت فیلتر کرده و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.


 چرا صرافی‌های بیشتری از پی پل پشتیبانی نمی‌کنند؟


به غیر از مشکلات بازپرداخت وجه که قبلاً به آن اشاره شد، استفاده از پی پال برای خرید بیت کوین، معایب دیگری نیز دارد.

کارمزدهای پی پال می‌تواند بهای تمام شده تراکنش‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، زیرا بسیاری از پلتفرم‌ها تا 10درصد از مبلغ تراکنش را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.

نکته دیگری که باید در نظر باشید این است که اگر از طریق پلتفرمی اقدام به خرید می‌کنید که پول محلی شما را قبول ندارد، کارمزدهای تبدیل پول نیز به آن اضافه می‌شود. به عنوان مثال، در صورت تبدیل به دلار آمریکا به دلار کانادا، پی پال 5.3% کارمزد بعلاوه نرخ مبادله را دریافت می‌کند و این رقم برای سایر ارزها، 4 درصد بعلاوه نرخ مبادله ارز می‌باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. خوب الان پی پال که تو صرافی های ایرانی پشتیبانی نمی شود باید چیکار کنیم ؟

  2. اطلاعاتی از پی پال نداشتم و وقتی سرچ کردم با شما اشنا شدم. ممنونم مفید بود