موسسات علاوه بر خرید بیت کوین، به خرید اتریوم نیز پرداخته‌اند

موسسات علاوه بر خرید بیت کوین، به خرید اتریوم نیز پرداخته‌اند | همتاپی

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase) اعلام کرد که موسسات علاوه بر خرید بیت کوین حجم زیادی از سرمایه خود را در دومین ارز دیجیتال یعنی اتریوم (ETH) سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در بررسی اجمالی سال 2020، این شرکت آمریکایی اعلام کرد که بیت کوین همچنان در بین موسسات طرفداران زیادی دارد، اما خاطر نشان کرد که در آینده، سرمایه‌گذاری زیادی به سمت اتریو‌م روانه خواهد شد.

بارها دلایل خرید اتریو‌م را از مشتریان خود می‌شنویم که عبارتند از:

1) پتانسیل رو به رشد اتریوم به عنوان ذخیره ارزش 

2) وضعیت اتریوم به عنوان یک کالای دیجیتال، که برای تراکنش‌های شبکه نیاز است…

گرچه مشتریان سازمانی ما عمدتا در سال 2020 بیت کوین خریداری می‌کردند، اما تعداد زیادی از آنها نیز به خرید اتریوم، دومین ارز دیجیتال بازار سرمایه، نیز روی آورده‌اند. اتریوم در سال 2020 نسبت به دلار بسیار خوب عمل کرد و از بیت کوین پیشی گرفت و سال 2020 را با 478% رشد و 745 دلار به پایان رساند.

مرور عملکرد اتریوم اشاره به این دارد که مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری این ارز، یکی از چالش‌‌هایی است که در حال پیگیری می‌باشد. و همچنین عملکرد اتریو‌م نشان‌دهنده پتانسیل‌هایی در بلاک چین قراردادهای هوشمند است که می‌تواند نقش مهمی در آینده سرمایه‌گذاری‌ها بازی کند.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

قابلیت برنامه‌ریزی اتریوم، چالش‌ها و خطرات جدیدی را به همراه دارد، اما از یک پتانسیل باورنکردنی نیز برخوردار است. مشکلات برنامه‌هایی که در حال حاضر از اتریو‌م استفاده می‌کنند شامل موارد زیر می‌باشد:

1) مسئله مقیاس‌پذیری یعنی چگونه می‌توان هنگام ازدحام انتقال داده‌ها، بازدهی درون زنجیره‌ای را افزایش داد؟

2) و در این راستا، هزینه‌های زیاد مربوط به هزینه‌های تراکنش (کارمزد «گس») هنگام ازدحام شبکه

3) افزایش حملات به قراردادهای پیچیده هوشمند، که می‌تواند ذخایر زیادی از دارایی‌های دیجیتال را در خود نگه دارد و در نتیجه بازیگران بد را جذب کند.

با این حال، برنامه‌هایی که بر روی شبکه اتریوم قرار می‌گیرند، مزایای بالقوه قابل توجهی دارند. در سال 2020، توسعه و سرمایه‌گذاری اتریوم در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و همچنین استفاده از استیبلکوین‌های مبتنی بر اتریو‌م مانند تتر (Tether) و USDC افزایش یافت.

صرافی کوین بیس اعلام کرد که تعداد کاربران این پلتفرم، به شدت افزایش یافته است و به عدد قابل توجهی رسیده است.

در حال حاضر، اتریوم 43 میلیون مشتری در سراسر جهان دارد و دارایی آن، بیش از 90 میلیارد دلار می‌باشد.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *