آیا قیمت بیتکوین به ۲۴ هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا قیمت بیتکوین به 24 هزار دلار خواهد رسید؟ | همتاپی

تجزیه و تحلیل قیمت بیتکوین نشان می‌دهد، که قیمت در حال حاضر در سطوح نزدیک به سطح ۲۳ هزار دلار در حال تثبیت است. جفت ارز معاملاتی بیت کوین به دلار هم اکنون با قیمت 22,900 هزار دلار خرید و فروش می‌شود، که نشان دهنده رشد 7 درصدی در 24 ساعت گذشته است. جهت روند بازار خنثی و تا حدودی صعودی است. همانطور که انتظار می‌رفت، قیمت‌ها در کوتاه‌مدت از سطح حمایت ۲۲,۰۰۰ دلار بالاتر رفت.

قیمت بیت کوین پس از تثبیت اخیر، رشد قابل ملاحظه‌ای کرده و برای دارندگان خود سودآور بوده است. نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، گاوها توانستند سطح حمایت بحرانی را در حدود 22 هزار دلار حفظ کنند.

بعد از بسته شدن کندل روزانه بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و بالای قیمت ۲۱,۷۰۰ دلار سود بیشتری برای خریداران حاصل خواهد شد. این وضعیت نشان‌دهنده یک نشانه مثبت برای بازار است و ممکن است سیگنالی قوی برای خرید بیت کوین تلقی شود، زیرا عبور قیمت از میانگین‌های متحرک کلیدی اغلب به عنوان نشانه‌ای از تغییر روند به سمت صعودی تفسیر می‌شود. این اتفاق می‌تواند موجب جذب سرمایه‌گذاران جدید و افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین شود، که در نهایت به افزایش قیمت آن کمک خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

انتظار می‌رود که اصلاح قیمتی اخیر همراه با عقب نشینی قیمت به اتمام برسد و گاوها بتوانند دوباره کنترل قیمت را بدست بگیرند و این انتظار وجود دارد که حتی بتوانند به سطوح بالاتری نیز دسترسی پیدا کنند.

قیمت بیت کوین در تایم فریم طولانی تثبیت می‌شود

نمودار روزانه قیمت بیتکوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیتکوین. منبع: تردینگ ویو

در بازه زمانی روزانه، قیمت به اوج‌های بالاتری خواهد رسید. همانطور که پیش بینی می‌شد، حرکت ضربه‌ای اخیر قیمت، حمایت قابل اتکایی را در نزدیکی فیبوناچی اصلاح 61.8% بدست خواهد آورد.

از سوی دیگر، اگر قیمت نتواند سطوح بالاتر را حفظ کند و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) در ۲۱,۷۱۷ دلار پایین‌تر بیاید، ممکن است در فاز بعدی به سمت ۲۱,۰۰۰ دلار سقوط کند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر عدد ۴۰ نشان می‌دهد که کماکان روند جانبی قیمت مثبت خواهد بود. همچنین قرار گیری خطوط مکدی (MACD) در بالای خط صفر نیز نشان دهنده روند مثبت قیمت بیت کوین است.

نمودار ۱ ساعته قیمت بیتکوین بیانگر یک روند نزولی کوتاه مدت است

نمودار یک ساعته قیمت بیتکوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک ساعته قیمت بیتکوین. منب: تردینگ ویو

در بازه زمانی ساعتی، قیمت در کانال نزولی معامله می‌شود و حرکت ضربه‌ای صعودی را شکل می‌دهد. بیتکوین حمایت حیاتی نزدیک به 21,000 دلار پیدا کرد و روند صعودی خود بازگشت.

قیمت بیتکوین یک الگوی «سر و شانه» معکوس را تشکیل داده و با حجم های خوب شکست خورد. در حال حاضر، BTC در حال آزمایش مجدد الگوی صعودی سر و شانه (Head & Shoulder) است، و اگر سطح 21500 دلار در سمت بالاتر شکسته شود، آنگاه ما انتظار صعود بیشتری خواهیم داشت.

مطالب مرتبط: پیش بینی قیمت بیت کوین: آیا بیت کوین به روند صعودی خود ادامه خواهد داد؟

نتیجه

روند بیت کوین علی رغم کاهش جزیی قیمت در تمام بازه‌های زمانی حرکت صعودی را نشان می دهد. و اکثرا اندیکاتورهای تکنیکال در بازه خنثی تا صعودی قرار دارند، با روال فعلی، هر روند نزولی جزیی می‌تواند فرصتی برای صعود به سطوح بالاتر باشد.

نقاط حمایت کلیدی: ۲۱,۶۰۰ دلار

نقاط مقاومت کلیدی: ۲۹,۳۷۰ دلار

در زمان انتشار مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیتکوین با قیمت 22,979 دلار خرید و فروش می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 8.05 درصد افزایش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *