انتشار داده‌های شاخص CPI می‌تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد؟

انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده می‌تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد؟ | همتاپی

بازار جهانی ارزهای دیجیتال پس از بهبود گسترده، از 8ام اوت با کاهش روبرو شد. در حالی که سرمایه گذاران به روند صعودی امیدوارند، کارشناسان اشاره می‌کنند که بازار در وضعیت تصمیم‌گیری به سر می‌برد. با این‎ حال، قیمت بیت کوین (BTC) از زمان انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، رشد کرد.

قیمت بیت کوین (BTC) از 24 هزار دلار عبور کرد

بر اساس گزارش کریپتوکوانت (Cryptoquant)، بازار دارایی‌های دیجیتال به دنبال افزایش است، اما هنوز نتوانسته حمایتی پیدا کند. در همین حال، ارزش تجمیعی بازار در روز گذشته بیش از 3 درصد افزایش یافت و به 1.14 تریلیون دلار رسید.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این گزارش اشاره کرد که شاخص‌های تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که بیت کوین یک الگوی کنج صعودی در زیر خط مقاومت تشکیل داده است. این امر، یک علامت اولیه از بازار نزولی پیش رو را نشان می‌دهد. این گزارش افزود که تحلیل درون زنجیره‌ای نیز این موضوع را تایید می‌کند.

در همین حال، قیمت بیتکوین در 24 ساعت گذشته بیش از 4 درصد افزایش یافت و از سطح بسیار مهم 24 هزار دلار عبور کرد. در زمان نگارش مقاله، بیتکوین با میانگین قیمت 24,032 دلار خرید و فروش می‌شود. حجم معاملات 24 ساعته آن نیز بیش از 10 درصد افزایش یافت و به 28.05 میلیارد دلار رسید.

جهش قیمت بیت کوین با انتشار داده‌های تورم ایالات متحده حمایت می‌شود. طبق گزارش مرکز آمار کار امریکا، تورم سالانه به 8.5 درصد کاهش یافت. بااین‌حال، این رقم هنوز نزدیک به بالاترین سطح 4 دهه است.

آیا داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند؟

طبق گزارش، افزایش معاملات و آدرس‌های فعال می‌تواند نشان‌دهنده حمایت بازار از افزایش قیمت باشد. طی چند هفته گذشته، قیمتِ نسبی (relative price) افزایش یافته، اما تعداد تراکنش‌ها و آدرس‌های فعال کاهش یافته است. این مسئله به وضوح نشان‌دهنده یک واگرایی منفی در بازار است.

این گزارش همچنین افزود که نسبت خریدار به فروشنده نیز در همان زمان کاهش یافته است. این وضعیت نشان می‌دهد که این‌ها نشانه‌ اولیه‌ از کاهش قیمت در آینده هستند.

مطالب مرتبط: علی‌رغم کاهش هش ریت، سختی شبکه بیت کوین ۱.۷۴ درصد افزایش یافت

در همین حال، بازار به دنبال یک روند صعودی بود، زیرا هولدرهای بزرگ ثابت باقی ماندند. درهرصورت، انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) باعث ایجاد احساسات مثبت در بازار شده است.

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیتکوین به دلار در حوالی 24,470 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام دوست عزیز

      واگرایی منفی معمولا در انتهای یک روند صعودی و در سقف قیمتی اتفاق می‌افتد. پس از یک واگرایی منفی، قیمت ارز دیجیتال کاهش می‌یابد. در این شرایط قیمت یک سقف بالاتر از سقف قبلی خود ثبت می‌کند اما اندیکاتور با این حالت قیمت مخالفت کرده و یک سقف پایین‌تر از سقف قبلی ثبت می‌کند. واگرایی منفی، نشان دهنده ایجاد ضعف در خریداران ارز دیجیتال است و قیمت می‌تواند یک روند نزولی به خود بگیرد که در این شرایط، قدرت فروشندگان نسبت به خریداران ارز دیجیتال بیشتر خواهد بود.

    1. سلام دوست عزیز

      سختی شبکه بیت کوین در واقع متغیری است که متوسط زمان موردنیاز برای استخراج هر بلاک را در طول مدت زمان مشخصی ثابت نگه می‌دارد.
      اگر سختی شبکه وجود نداشته باشد، با افزایش تعداد ماینرها میانگین مدت زمان استخراج بلاک‌های بیت کوین به کمتر از ده دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد. حتی ممکن است این زمان به ثانیه کاهش پیدا کند. در این صورت با مشکل تورم و تولید بی رویه بیت کوین مواجه می‌شویم. به همین علت سختی شبکه کمرتبطا تغییر کرده و مدت زمان استخراج بلاک‌های بیت کوین را حدود ده دقیقه ثابت نگه ‌می‌دارد.

  1. چه عجب پس از مدت ها قیمت بیت به تکون خورد.من قبل اینکه بیت بریزه به حرف دوستم کردم و رفتم خریدم الان با اینکه ۲۴ هزار شده هنوز ۳ تومن تو ضررم.