بنیاد اتریوم تاریخ نهایی ادغام (The merge) را تایید کرد

بنیاد اتریوم تاریخ نهایی ادغام (The merge) را تایید کرد | همتاپی

توسعه دهندگان شبکه اتریوم تاریخ‌های مشخصی را برای مراحل پایانی حرکت کامل از اجماع اثبات کار به سمت اثبات سهام مشخص کردند.

براساس پست وبلاگی که چهارشنبه توسط بنیاد اتریوم، منتشر شده است ارتقا اتریو‌م از ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر به طور کامل انجام می‌شود، بر این اساس «ادغام» حتی زودتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی می‌شد، از راه خواهد رسید.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، ماه آینده طی یک ارتقاء شناخته شده و مهم که وقوع آن مدتهاست مورد انتظار جامعه ارزهای دیجیتال است و اصطلاحاً به عنوان «ادغام» شناخته می‌شود، از مکانیزم اجماع اثبات کار به یک بلاک چین اثبات سهام منتقل می‌شود. (لازم به ذکر است که این خبر به معنای سیگنال خرید اتریوم برای بازار تلقی شده است.)

تاریخ آخرین مراحل بروزرسانی نهایی اتریوم ۲ (2.0 ETH) که مدتهاست طی فازهای متعددی در حال انجام است توسط توسعه‌دهندگان مشخص شد.

به گزارش بنیاد اتریوم مراحل نهایی این ارتقاء که طی دو مرحله «بلاتریکس (Bellatrix) و پاریس (Paris)» انجام می‌شود، به ترتیب در تاریخ ۶ سپتامبر و سپس بین ۱۰ سپتامبر و ۲۰ سپتامبر رخ خواهد داد.

در حال حاضر، اتریو‌م از همان مکانیزم اجماع مشابه بیت‌کوین استفاده می‌کند که به عنوان اثبات کار شناخته می‌شود. اجماع اثبات کار مستلزم آن است که ماینرها تراکنش‌ها را تایید کرده و شبکه را ایمن نگه دارند. بنابراین این طرح پرهزینه بوده و مصرف انرژی بالایی دارد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

با این حال، اثبات سهام به دلیل مکانیزم خاصی که دارد متفاوت است، در مکانیزم اثبات سهام نیازی به وجود ماینرها برای تایید تراکنش‌ها وجود ندارد و برای این منظور از اعتبارسنجی برای تایید تراکنش‌ها و امنیت شبکه استفاده می‌شود. افرادی که مقدار اتریوم مشخصی را «سهام گذاری» یا قفل می‌کنند، در قالب اعتبارسنج، شبکه را اجرا ایمن و نگه می‌دارند. پس از به روزرسانی، تنها راه برای ایجاد اتریو‌م جدید، به اشتراک گذاشتن اتریوم‌‌هایی است که از قبل در شبکه موجود بوده است، بنابراین برخی از تحلیلگران معتقدند اثبات سهام از این لحاظ تاثیر منفی بر روی اتریوم خواهد داشت.

با این حال انتقال کامل به اثبات سهام مزایای قابل توجهی دارد، به گفته بنیاد اتریوم، حرکت کامل به اثبات سهام، اتریوم را تا میزان ۹۹ درصد از لحاظ انرژی کارآمدتر می‌کند. ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اصلی بلاک چین اتریو‌م نیز در ماه ژوئیه گفت که معتقد است این تغییر «عالی‌ترین وجه تمرکززدایی است»، با این حال همان‌طور که بیان شد همچنان گروهی از منتقدان بر این عقیده‌اند که برنامه بزرگ ادغام تاثیر منفی بر قیمت و رشد اتریوم خواهد داشت.

مطالب مرتبط: کاهش سپرده‌های هفتگی اتریوم در شبکه بیکن چین

 نحوه و سازوکار بهبود شبکه از طریق اجرای کامل ادغام  مدتهاست مورد بحث جامعه اتریو‌م بوده است، هر چند ویتالیک بوترین اخیراً با اشاره به فواید ادغام، به برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای ارتقا اتریو‌م در آینده تاکید کرده است، با این حال ، توسعه دهندگان نیز انتظار دارند به دنبال این به روز رسانی‌ها سرعت و کارایی شبکه بهبود یابد.

بنیاد اتریوم در پایان گزارش خود، با بیان اینکه :

انتقال اتریوم به اثبات سهام مدتهاست در حال پیگیری و انجام است.از همه کسانی که در تمام مراحل تحقیق و توسعه، تجزیه و تحلیل، انجام تست‌های متعدد و سایر مراحل مشارکت داشته و تا اجرای کامل ادغام همراه توسعه دهندگان و بنیاد اتریوم بوده‌اند کمال تشکر را داریم.

در لحظه بارگذاری این مقاله، قیمت اتر به دلار با کافزایش 4.06 درصدی نسبت به دیروز در حوالی 1,706 دلار در نوسان است. 

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: decrypt.co
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *