اگر بیت کوین، حمایت ۲۰,۰۰۰ دلاری را از دست بدهد، چه اتفاقی می‌افتد؟

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار سقوط خواهد کرد؟ | همتاپی

بیت کوین پس از ثبت رکوردی جدید در 69 هزار دلار، در یک کانال نزولی قرار گرفت و با کاهش شدید قیمت روبه‌رو شد. این وضعیت باعث شده است که برخی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به فکر خرید بیت کوین باشند، با امید به سودآوری در صورت بازگشت قیمت‌ها. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا قیمت بیتکوین به 20 هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین

در حال حاضر، قیمت بیتکوین بالاتر از سطح حمایت مهم 20 هزار دلار که بالاترین رکورد در سال 2017 بوده استف قرار دارد. بر اساس احساسات بازار و واگرایی واضح میان قیمت بیتکوین و اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI)، انتظار می‌رود که شاهد یک بازگشت کوتاه مدت و به دنبال آن تثبیت قیمت در این منطقه باشیم.

با این وجود، قیمت بیتکوین باید از سطح 32 هزار دلار و میانگین متحرک 50 روزه و 100 روزه عبور کند تا یک بازگشت صعودی اتفاق بیفتد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین

بازار معمولاً دو مرحله دارد:

1. مرحله گسترش که در آن قیمت بدون اصلاحات خاص به سرعت در هر جهتی پیش می‌رود.

2. مرحله تثبیت یا اصلاح که در آن قیمت معمولاً در نوسان است و عملکرد افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پس از یک مرحله تثبیتِ میان مدتِ خسته کننده، قیمت بیتکوین وارد مرحله گسترش شده و افت شدیدی را تا سطح حمایت 20 هزار دلار تجربه کرده است. از سوی دیگر، مومنتوم نزولی کاهش یافته است و قیمت بیتکوین به حدود 20.5 هزار دلار کاهش یافته است. با توجه به واگرایی میان قیمت بیتکوین و معیار RSI در بازه زمانی 4 ساعته و سطح حمایت حیاتی 20 هزار دلار، یک مرحله تثبیت کوتاه مدت و به دنبال آن لیکوئید شدن در بازار معاملات آتی دور از انتظار نیست. در هر صورت، چنانچه قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار سقوط کند، سطح حمایت بعدی در 17 هزار دلار خواهد بود.

در صورت بازگشت صعودی و افزایش قیمت بیت کوین، سطوح قیمت 29 هزار دلار و 37 هزار دلار سطوح مقاومت اولیه خواهند بود.

نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین. منبع: تردینگ ویو

تحلیل زنجیره‌ای بیتکوین

طی دو سال گذشته، شیوع یک بیماری همه گیر جهانی، نگرانی‌های ناشی از تورم، سیاست‌های پولی فدرال رزرو و اخیراً یک درگیری ژئوپلیتیکی سبب بی‌ثباتی فراگیری در روابط بین‌الملل شده است.

شکل زیر تصویر جامعی از پویایی عرضه بیت کوین بر اساس داده‌های کریپتو کوانت (CryptoQuant) را نشان می‌دهد. ارزش واقعی بازار (Realized Cap)_ نوارهای طول عمر خروجی‌های خرج نشده تراکنش ((%) UTXO Age Bands) معیاری است که کوین‌ها را بر اساس طول عمرشان (آخرین باری که جابه‌جا شدند) و سهم شان از کل ارزش تحقق‌یافته بازار نشان می‌دهد. در این نمودار، کوین‌هایی که طول عمر آن‌ها از 3 ماه تا 10 سال متغیر است، با رنگ‌های متمایز نشان داده شده و طبقه‌بندی می‌شوند.

نمودار طول عمر خروجی‌های خرج نشده | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار طول عمر خروجی‌های خرج نشده. منبع: CryptoQuant

به طور خلاصه، افزایش این نوارهای طول عمر نشان دهنده هودلینگ (HODLing) و انباشت در میان دارندگان بلند مدت (long-term holders) است، در حالی که کاهش آن‌ها نشان دهنده فروش و توزیع بیتکوین است. بازار در دوره انباشت قرار دارد و تعداد کوین‌های در گردش در سه ماه گذشته به تدریج در حال افزایش است.

مطالب مرتبط: پیش بینی قیمت بیت کوین: بیت کوین احتمالاً می‌تواند به ۱۳,۰۰۰ دلار سقوط کند

در لحظه انتشار این خبر قیمت بیت کوین به دلار در حوالی 19,371 در نوسان است، این ارزدیجیتال هفت روز گذشته خود را با 32.87 درصد کاهش قیمت را پشت سر گذاشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *